dilluns, 16 de gener del 2017

Setmana de virus i WhatsApps

Els virus han fet acte de presència aquesta setmana. Els virus de malaltia i els virus que hem anat rebent per tota la xarxa.

Els virus de malaltia com cada any estan fent anar de bòlit a metges, hospitals, personal sanitari i també als malalts que són protagonistes i evidentment part important, en aquesta època. Ningú està del tot immunitzat. Els joves potser es recuperen més aviat i als grans ens costa més i ens deixa ben aplanats.
Hem de conviure-hi vulguis o no i utilitzar tots els mitjans curatius per aviar-los.

El que em costa molt de conviure-hi, és amb els virus també no desitjats, que ens penetren per la xarxa informàtica. Des de llargues històries replicades perquè segueixin la cadenes que no es trenquin, fins a entrevistes, i extenses recomanacions fetes per personatges que a vegades són suplantats sense escrúpols, i que no tenen més remei que anar aclarint que aquelles declaracions ells no les han fet o han deixat de fer. etc.

Aquestes cadenes de PASSA-HO, amb amenaces de que et poden succeir mil i una adversitat si no ho fas, estan circulant amb total impunitat, i ja pots dir al qui t'ho envia amb molta educació de que tu no ho faras, i que procuri no tornar-lo a lliurar. Res, ni cas, la gent com autòmates van seguint amb el seu "divertimento", atès que pitjar una tecla és molt fàcil i has d'anar llençant la brossa que es va acumulant en els teus perfils.

Recordo que ja en la meva adolescència, m'agradava rebre postals de tot el món i en aquella època també existien aquestes cadenes. Llavors el correu era el tradicional i rebies un escrit amb una llista d'adreces, les quals havíes de seleccionar la primera, enviar una postal  i afegir la teva al final de la llista. Vaig arribar a rebre'n unes quantes, però no tantes com hagués calgut, atès que es deuria trencar la cadena per alguna banda. M'agradava aquell joc, doncs en aquells anys, la comunicació internacional era escassa i semblava que així obries una petita escletxa al món exterior. També em va arribar una vegada per fer-ho amb llibres, que després de la feinada d'anar a l'estafeta no en vaig rebre mai cap. No ho vaig repetir.

Ara ens ha tocat l'època d'aguantar whatsapps no desitjats. Que bé aniria que la prudència es fes present més sovint.! Van molt bé els Grups de whatsapps per acordar reunions, trobades i altres esdeveniments, però ja he hagut de desfer-me d'algún. Potser començo a tenir massa anys de rodatge i també em faig viral repetint-me que no m'agrada rebre segons quines coses!

***

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Encara t’arriben missatges en cadena d’aquests? Fa com una dècada que no en rebo cap, quin tipus de gent tens a la teva llista de contactes? Potser hauries de crear algun filtre per evitar que t’arribi res de segons qui...

Marta ha dit...

Resposta a pons007: No ho puc fer. Són gent propera i que aprecio, però els agrada enviar-ho. Que hi farem, paciència!