dimarts, 21 de maig del 2013

Un arbre molt estimat

Tenerife 1972
Pels antics aborígens de l'illa de Tenerife, el Drago nomenat de Canàries tenia propietats màgiques. El que sí és cert, és que per mi va ser "amor a primera vista" el dia que vaig descobrir-lo fa més de quaranta anys, en una estada a aquella illa, i que va ser el meu primer viatge "llarg", del qual guardo un record entranyable.

Aquell exemplar nomenat "Drago milenario" de la població d'Icod de los Vinos, em va captivar tant, que sempre en parlava a tothom, ja que en cap lloc de la península n'hi havía i em semblava una raresa autòctona mai vista. Era quan el turisme incipient començava a descobrir aquells indrets illencs, i els tinerfenys parlaven d'un futur funicular que pujaria al cim del Teide. La meva estada d'una setmana a la casa i en companyia d'una família nadiua, em va obrir horitzons mai experimentats.

Botànic de Montjuic 2009

Lanzarote 2010
Amb els anys els Dragos (dels quals se'n troben de moltes espècies) es van anar important i arrelant en molts indrets. La gran estimació que tinc per aquests arbres, ha fet que no he deixat mai de fotografiar-los quan m'he topat amb algún exemplar allà on els vegi.

Dénia 2013
Dénia 2013






Quan la meva filla va viatjar a Tenerife amb ocasió del viatge final de carrera, fa uns set o vuit anys, i coneguent la meva atracció per aquest exemplar, em va portar un esqueix petitó i amb molta cura vaig plantar-lo en un test al balcó. Es veu que s'hi va trobar tant bé amb les meves atencions, que va començar a treure fulles i més fulles, fins que vaig veure que havía de portar-lo a algún lloc que pogués tenir espai per créixer. El jardí dels frares caputxins de Sarrià va ser la seva ubicació, hi va trobar pau i tranquil·litat. El frare jardiner me'l mima i li treu les fulles caduques. El vaig a veure sovint. Està imponent! Aquest diumenge de Pentecosta el vaig fotografiar amb el mòbil. Me l'estimo molt i agraeixo que també sigui estimat. Podeu deduir com ha anat creixent! Està així d'esplèndid!

desembre  2010

març 2011

maig 2013


***



1 comentari:

Xiruquero-kumbaià ha dit...

Tanmateix una història d'amor. I molt bonica. Que a la seva manera, només vivint, el drago t'ha correspost.