dilluns, 7 de febrer de 2011

Professions simultànies?

Hi ha una pregunta que està a l'aire de si els presentadors d'informatius que fan anuncis degraden la professió. Ja fa temps que és habitual veure aquests professionals anunciant productes comercials i sembla que aquestes pràctiques són contraries als codis deontològics d'aquest col·lectiu. Sembla ser que fa pocs dies l'Associació de Premsa de Madrid va convocar una sessió de treball sobre aquesta qüestió. Com sempre hi ha molts diners pel mig i és difícil no caure en aquesta temptació.  És preocupant també que les quatre televisions privades d'abast estatal, introdueixen patrocinis dins dels espais informatius, i no sempre eviten una certa confusió.

Recordo que fa un temps, altres professionals de l'èlit exportista, també anunciaven a la televisió, productes comercials i en aquell cas, dirigits al menuts, com podien ser, postres làctics i galetes amb nom de reialesa, i els protagonistes eren els ídols d'aquests nens, els quals feien veure que berenaven amb molt delit aquells preparats. Ignoro si hi va haver alguna regulació, però actualment no he tornat a veure'n cap més.

Penso que aquests professionals, ja són força privilegiats en poder viure de la seva feina folgadament, sense treure cap mèrit dels esforços que han hagut de fer per arribar allà on són, que, a més els ofereixin aquests sobresous tan espectaculars com el dret d'imatge. Hi ha molts joves preparant-se per models publicitaris, que casting darrera casting busquen la seva oportunitat. Com sempre el repartiment de la riquesa encara no està solucionat.

***