dimecres, 16 de febrer del 2011

Qui plora la meva mort?

    Qui plora la meva mort? Estúpids germans pels jardins i les cuines fumoses, i pels carrers, íntims com una cambra, lamenten en veu alta el meu traspàs.
Qui plora la meva mort?
Hi havia cinc arbres al meu jardí;
ara tots cinc han tret florida,
al.leluia!

Ploreu per vosaltres, 
odiosos germans
que resteu esperant el vostre torn.
La Dama és amable i sol.lícita
i acull com una dona acull el nou amant.

Miquel Martí i Pol

    ***
    Ens arriba la notícia. Als 53 anys era massa jove per morir. Avui ha mort a Singapur en plena feina i lluny del seu país. Recordo quan el "Racó de Can Faves"  encara les estrelles Michelin no havíen arribat a aquest restaurant que ja era un lloc de referència de la nova cuina catalana. Llavors erem una colla de joves amics interessats en aquestes noves cuines,  quan a França es parlava del gran renovador de la cuina francesa Paul Bocuse. 
     
    Que descansi en Pau! 
    ***