dimecres, 1 de febrer del 2012

Jo ho vaig viure

Comencem el Febrer i tornem a tenir ALERTA NEUCAT. Sembla que per aquests propers dies ens haurem de bufar els dits i haurem de sortir al carrer amb la roba d'abric que ens està esperant encara als armaris. Els meteoròlogs ens diuen que potser tindrem el fred de l'any 1956. La bombeta del meu cervell s'ha encès i he remenat les fotos del pare. En aquest blog, l'any 2008 vaig posar una foto familiar amb una de les fonts glaçades d'aquell hivern (vegeu). N'he trobat una altra també significativa i curiosa.

Barri de Gràcia. Sembla que hagi passat un terratrèmol

Remenant, remenant, m'han sortit també fotografies de la famosa nevada del 1962. Totes són del barri de Gràcia i de La Salut. Són fetes pel pare els dies de Nadal i S. Esteve.



El balcó de casa, amb el fanal original modernista ben cobert de neu.


El terrat del davant, ben bonic.



El terrat del darrera, les plantes dels qual no es veuen, i una cornisa de neu en una galeria a punt de caure.

Anant cap a la Travessera de Dalt. El carrer no l'acabo d'identificar.


I per acabar, i obeint ordres municipals, una foto amb els veïns traient neu del terrat, la qual cosa va ser un gran error per part del Consistori que va haver de donar ordres contràries atès de com anaven quedant els carrers amb muntanyes de neu acumulada, completament intransitables.



A ciutat tenim aquests desencerts encara, malgrat que ens preparem per aquestes inclemències puntuals, no ens en sortim. A veure que ens espera aquest cap de setmana! Reviurem anècdotes passades? Ja ho comentarem.... Si més no sempre podrem dir: Jo ho vaig viure!

***