dimarts, 14 d’octubre del 2008

Speaker's Corner














Fa dies que hi ha una certa polèmica entre blogaires, arran dels resultats de l'entrega de Premis Blogs Catalunya 2008, de blocs en català que es va celebrar a Girona. No ho segueixo d'aprop, però he llegit alguna cosa.

Vaig descobrir els blogs quan un amic universitari de la meva filla, va anar als EEUU a treballar i anava enviant als companys, les seves cròniques, vivències i fotografies per mitjà d'un blog. Així no havia d'escriure un a un per explicar-ho. Ho vaig trobar fantàstic.

Aquest moviment s'ha extès com una taca d'oli i jo mateixa m'he ficat amb les meves aportacions personals i que em serveix de "divertimento" i de fer anar el cervell. Penso que els blogs son els
Speaker's Corner de la xarxa, ja que publicament dius el que vols, et llegeix també el qui vol, i qualsevol pot dir-te la seva. Acaba essent un mitjà interactiu.

Per això, aquestes pica-baralles blogaires de quí té el dret de merèixer més un premi que un altre, ho trobo francament deplorable. Hi ha gent completament anònima i de totes les edats i "status", que fa unes bones aportacions que a mí m'ajuden a reflexionar i a descobrir coses. En canvi hi ha gent erudita amb una certa prepotència blogaire, que acabes no tenint ganes de llegir-los. Sempre he dit que els premis ajuden a fomentar les iniciatives personals en tots els àmbits, però quan es deriven cap a interessos personals, acaben amb una certa degeneració.

***