dilluns, 7 de juliol del 2008

La Rambla de Barcelona- Un passeig en perill d’extinció

Un article interessant en la secció de turisme del Diari AVUI del dia 6 de juliol. (vegeu aquí)

Indubtablement ja no és l’orgull dels barcelonins, ni la Rambla de la meva infantesa. La vaig trepitjar molt. També amb el tranvia 30
que anava des de la Plaça Rovira de Gràcia fins on llavors s'anomenava “Atarazanas” , i fèiem el trajecte per anar els estius amb els pares a “Les Golondrinas” fins al “Rompeolas”, i compràvem canyes per pescar crancs a les roques.

En la novela “Heretaràs la Rambla “ de l’Alfred Bosch fa una defensa agosarada i tendra d’una Barcelona carregada d’humanitat però tocada de mort. Reflecteix el ventre de la Barcelona vella, les veritats de la vida i la naturalesa humana, d’un món de personatges i històries delirants. Quan el vaig llegir, vaig recordar els carrers que solia creuar quan tenia només 14 anys, portant encàrrecs amunt i avall i mai vaig tenir problemes de cap tipus. Hi estava acostumada.

Ara a la Rambla hi ha inseguretat, manca de diversitat comercial, brutícia, massa turistes i altres xacres que afecten el passeig.

Cal endreçar la Rambla, com diuen fons municipals. Esperem que es decideixin aviat a formalitzar aquesta taula tècnica amb representació de diferents estaments. Si més no, què deixarem en herència als nostres fills i als nostres néts?