divendres, 28 de maig del 2010

El temps no passa

Ja vaig parlar del nou taller que vaig encetar sobre l'art del Renaixement. No he fet cap més apunt al respecte, considerant que són pintors molt coneguts i que a través de la xarxa es pot trobar tot tipus d'informació. A mi personalment m'agrada repassar l'obra d'aquests artistes a més de conèixer les seves aportacions a l'art pictòric, et fa revisar l'època passada i com la història s'ha anat esdevenint.

Fins al dia d'avui hem parlat d'Itàlia. Tal com vaig comentar, Boticelli va ser el primer i hem seguit amb Leonardo, Miquel Àngel, i Rafael. D'aquella època hi ha poques dades biogràfiques, s'han reconstruït per mitjà d'inscripcions i referències trobades en arxius.



Hem anat fent un seguiment de les obres més emblemàtiques i estudiant les contribucions d'uns i altres, a més de conèixer com es desenvolupava la vida d'aquella Itàlia de grans influències tant religioses com de riques families, que encarregàven als artistes la seves creacions per embellir els seus ostentosos Palaus.

El darrer dia varem entrar amb el Renaixement del Nord d'Europa que res tè a veure amb l'italià. Varem revisar la figura de El Bosco, pintor dels Països Baixos l'obra del qual tota ella és de caracter moralitzant amb pintures de temes amb sàtires socials i clarament surrealista en els seus tríptics.

Em va cridar l'atenció aquesta obra:


Es titula "El conjurador". És del final del segle XV i ja corrien els "trileros" com els que tenim a la Rambla de Barcelona, i els "descuideros", aprofitant-se dels badocs. Genial!, hi han coses per les que veritablement el temps no passa! .

***