dimecres, 22 d’octubre del 2008

Lectures tardorals

Ja hem tornat al Club de Lectura. Hi ha molts projectes per aquesta temporada. Ens hem retrobat els companys i companyes de l'any passat, i de l'altre!. També tenim noves incorporacions. Millor, així podrem compartir més punts de vista i descobrirem nous pensaments i idees.

En aquests dos darrers mesos, he llegit tres llibres que comentaré:


Viatges per l'Scriptorium. Paul Auster

He recuperat aquesta lectura, la qual vaig deixar a mitges temps enrera. Vaig descobrir aquest autor en el Club de lectura amb "La nit de l'oracle". Aquesta darrera obra la vaig trobar interessant, però varem comentar també, que moltes coses les deixava una mica "penjades". Tenia interès en llegir més d'aquest escriptor, per ser un dels més llegits als EEUU, i vaig posar-m'hi amb les "Bogeries de Brooklyn". El vaig trobar divertit, sense estridències, realment molt americà. Vaig intentar una altra obra: "Trilogia de Nova York". Ho sento pels seus "fans" però el vaig deixar a la meitat. Ja el recuperaré. Ara he acabat "Viatges per l'Scriptorium". No m'ha agradat. Vol ser un relat intrigant, però a mí no m'ha aportat res. Sembla que comenci una idea i no sàpiga com acabar-la. Vol representar potser els controls després de l'11'S?. També deixa a l'atzar coses per lligar. He llegit algunes crítiques, i he trobat coincidències al respecte. De moment descansaré d'aquest autor.


Mala Vida. Marc Romera

En el meu post del 16 de setembre, vaig parlar de'n Marc Romera, i em vaig proveir de la Biblioteca aquesta novel·la. No m'ha decebut. El llenguatge és excel·lent i la història aberrant. L'argument és molt dur, i més quan t'imagines que deu haver-hi molta insatisfacció personal en el col·lectiu de joves, els quals descriu.





La petita història dels tractors en ucraïnès. Marina Lewycka.

Un altre llibre obtingut en préstec de la Biblioteca. Li van dedicar un programa en ell Canal 33 el 2006, titulat "Ara llibres", presentat per en Vicenç Villatoro, en el qual va ser-hi present en Salvador Cardús i els habituals del programa. Van deixar la novel·la molt bé. Jo he llegit la quarta edició, ignoro si se n'han fet més. Deien que quan va sortir a la venda, a Anglaterra, es van formar cues per adquirir-la. És un bon llibre i tracta el problema de l'emigració dels països de l'est amb molta ironia, malgrat que això encobreix una segona lectura del drama que representa deixar el teu país d'origen. Ben documentada en el que es refereix als patiments de l'Europa de l'est, amb les seves recents dictadures tant comunistes con fascistes. És un llibre de lectura lleugera i molt amena. Recomenable el 100%.

***


1 comentari:

SU ha dit...

Estimada Marta,

En Marc Romera va ser company meu a la facultat i és una gran persona!

No he llegit la seva novel·la però sí els seus poemes, que et recomano vivament.

Abans de l'estiu va publicar un llibre de contes que vull legir, "La intimitat".

Ens veiem aviat!

Un petó,

SU