diumenge, 26 d’octubre del 2008

Pintura a Caixa Fòrum

Segons diu l'Editorial del Diari AVUI, d'ahir, davant la crisi, la gent viatge menys però llegeix més. És una bona notícia, potser es pot aplicar aquell refrany castellà: "No hay mal que por bien no venga". També hi ha més gent a les exposicions els caps de setmana, per això, els que ens ho podem permetre, intentem fer-nos un forat durant la setmana laboral, per passejar-nos-hi.


Vam anar a Caixa Forum a veure per segona vegada les exposicions de Mucha i El Pa dels Àngels, les quals ja havíem vist a Caixa Forum de Madrid el 15 de maig passat, quan ens va il·lusionar estrenar l'AVE, anant i venint en un sol dia de BCN a Madrid. Vam aconseguir bitllets econòmics i vam aprofitar per empatxar-nos de museus i exposicions en un sol dia: Modigliani a la Thyssen-Bornemisza i a Caja Madrid, Goya en tiempos de Guerra a El Prado, i les dues esmentades a Caixa Forum-Madrid. També vam coincidir amb la Festa de Sant Isidro, amb totes les "chulapes i chulapones" passejant per la ciutat (vegeu aqui)


Dit això, comento les exposicions de Barcelona:
Alphonse Mucha
(1860-1939). Creador i difusor de l'estil "Art Nouveau" i pioner en l'aplicació de l'art a la publicitat. Els admiradors del modernisme, no poden deixar-se-la perdre. Em van renyar quan vaig intentar fer alguna foto, evidentment no se'n podien fer, no m'havia fixat en la prohibició, però atès que veia gent fent-ne ho vaig provar i em van "pescar". No les poso, perquè no són massa bones. Aquestes les he trobat a Internet. S'han d'anar a veure els cartells i les imatges "in situ", no tenen desperdici.


El Pa dels Àngels. Ja vaig constatar-ho a Madrid, la he trobat "fluixeta", malgrat procedir de les Col·leccions de la Galeria dels Uffici a Florència. Són 45 obres de la pintura barroca italiana dels segles XV i XVII. N'hi ha potser una desena d'importants, i la resta serveixen per acompanyar-les en la interpretació artística del recorregut per l'Antic i el Nou Testament. Crec que és una bona idea fer coincidir aquest monogràfic d'espiritualitat d'Occident en aquesta època de l'any.

M'agraden les exposicions monogràfiques. És la manera com em faig més la idea, dels diferents estils pictòrics en les èpoques en les quals s'han anat succeint els moviments de les arts en la nostra història.

***

-->