divendres, 11 de març del 2011

El temps vola i vola........

Fa dies que no tinc temps pel blog. Llegeixo a corre-cuita algunes entrades que m'interessen dels companys i sant tornem-hi als meus afers. No me n'adono i ja estem altra vegada al cap de setmana, i no és que faci res especial, no tinc setmanes blanques ni criatures petites per cuidar ni res de res, però el temps se m'escola sense pensar. Tampoc cal comentar com el temps se me'n va, no crec que sigui interessant per a ningú els afers domèstics que m'ocupen, qui més qui menys en té, i això que en aquests moments no sóc assalariada, però el temps vola i vola.....  Ahir mateix vaig assistir a la Llibreria Bertrand, a la presentació del llibre que ha escrit l'Anna Figuera,  amb el títol "Jordi Pujol i els Jueus". No cal dir la gran afluència de públic que hi havia ja una hora abans de que comencés. Els convidats van ser el mateix M.H. Jordi Pujol, el Sr. Shlomo Ben Ami,  actualment vicepresident del "Centro internacional de Toledo para la Paz" i l'acte va ser moderat pel periodista de tots conegut, Josep Cuní.

Ens ho vam passar tant bé, escoltant a les persones que componien la mesa, que no ens vam adonar que havien passat gairebé dues hores i l'escriptora no havia pogut parlar ni un mot. Això va ser comentat pel Sr. Cuní i la pobra Anna va haver d'abreujar la seva intervenció per problemes d'horari.

Les paraules del Sr. Ben Ami, força interessants, i com sempre el brillant i clarivident Jordi Pujol ens va mostrar la seva faceta sionista, per molts desconeguda, amb força modèstia, respecte i genialitat personal que ens va fer riure i passar-nos-ho bé una bona estona.

Sorprenentment, a vegades les coses venen a tongades atès que actualment estic immersa en la lectura de la novel·la autobiogràfica de la infantesa de l'escriptor jueu Amos Oz, titulada Una historia de amor y oscuridad.  Els orígens, la família i la infantesa d'Amos, un veritable bany d'història jueva que et fa entendre tot el moviment de la diàspora des dels inicis del segle XX. Vaig trobar un blog que fa una interessant ressenya d'aquest llibre del qual poso aquí un enllaç.  

Evidentment molt recomanable.



***