dissabte, 28 de juny del 2008

El meu primer post

Avui dia 28 de juny, vigília de Sant Pere començo aquest blog. M’ha vingut aquesta dèria per culpa de Ryszard Kapuscinski. Després d’haver llegit la seva obra “Èban” recomenada pel Club de lectura generalista de la Biblioteca Jaume Fuster, en el qual fa dos anys que hi participo, em van venir ganes de llegir un altre llibre d’aquest autor “Viatges amb Heròdot”. És una obra de difícil classificació, barreja de reportatge amb l’estudi etnogràfic i antropològic i que configura un recorregut pel temps i la història.

En homenatge a Heròdot, he titulat el blog. Aquest home que es considera el primer historiador de la civilització mediterrània i que es va adonar que l’ home és l’ùnic dipositari de la seva memòria. Va voler anar a cercar-lo per escoltar-lo, recordar i potser apuntar. Així van començar els seus viatges pel món i ens va transmetre els coneixements de la nostra civilització.

La visió que Kapuscinski ens dóna del coneixement de les persones del nostre món, junt amb la visió que dóna d’Heròdot i del seu temps, m’ha motivat a expressar també la visió de les meves vivències per mitjà d’un blog.

La saviesa popular diu que a la vida s’ha de plantar un arbre, tenir un fill i escriure un llibre. Això darrer no ho podré fer, però almenys puc escriure un blog.

Cal dir també que la oferta cultural de l’estiu és més baixa, i un pot tenir una mica més de temps per a dedicar-se a aquest tipus d’oci, i també perquè tinc un bon “mestre” que m’ajudarà tècnicament a superar els entrebancs que m’aniré trobant.

D’això n’estic segura.

--------------------

Veig que m'ha succeït
el mateix que als rotlles
que s'enganxen
a causa del desús:
cal desenrotllar la memòria
i ventilar, de tant en tant,
tot el que hi és desat.

Sèneca




5 comentaris:

Salvador ha dit...

Enhorabona..., i endavant amb força

Francesc Puigcarbó ha dit...

Benvinguda a la Blogosfera, ah! aquest que t'ha deixa't el comentari, em sembla que el conec. És "EL SORRO"

Blanca_Siamesa ha dit...

Marta,
Sempre que la Natasha i/o la feina m'ho permeti, tens una forera!!! M'encanta el teu blog. O sigui que endavant i amb forces, doncs un blog és molt exigent.
Moltes felicitats!!!

Unknown ha dit...

No podria dir altra cosa... tinc la millor mare del món!!!
Enhorabona, i a deixar anar els dits sobre el teclat, que sé que al cap ja et bullen mil idees per aquest blog!
Endavant!!!

Sussi ha dit...

Fa pocs mesos que vaig entendre tot el que volen dir unes senzilles paraules que en Kapuscinski va escriure en el llibre que esmentes: "Fins ara he viatjat amb Heròdot molt lluny...Ara he de deixar aquestes peregrinacions...perquè els esdeveniments es traslladen a la part oriental de la Mediterrània, allà on Pèrsia confina amb Grècia o, en un sentit més ampli, on Àsia es troba amb Europa, és a dir, a UN LLOC QUE ÉS EL CENTRE MATEIX DE L'UNIVERS."
És un plaer retrobar-te.