dimecres, 29 de febrer del 2012

Any de Traspàs. Un dia peculiar

Avui 29 de febrer sempre m'ha semblat un dia peculiar. Ja de petits, quan a l'escola ens feien recitar els dies del mes (en el meu cas, evidentment en castellà), i quan la cantarella arribava al mes de febrer, deiem: "28 o 29 uno febrero", i jo no entenia que volia dir aquest uno. Moltes coses les memoritzàvem sense entendre-les massa però encara ara, després de tants anys, recordo perfectament de memòria, algunts punts de les lliçons apreses. Algun avantatge debia tenir aquella pedagogia.

Avui és també Sant Romà. Tinc un nebot que cada quatre anys el felicitem el dia que toca. Precisament buscant a Google la referència d'aquest Sant, he trobat que va ser un sant francès del Segle V i eremita fundador de diversos monestirs.

CONDAT -Wilder André 1871-1965
Se'l coneix per Sant Romà de Condat, població francesa tocant a Suïssa. Amb tot he estat navegant per internet per aquesta zona francesa, i comprovo una vegada més la riquesa paisagística que tenen els nostres veíns del nord. Cada regió és una sorpresa. Per il·lustrar aquest apunt he trobat una pintura de la població de Condat, la qual m'ha agradat força.

També recordarem el dia d'avui per les grans manifestacions universitàries, que estan acabant amb aldarulls de grups incontrolats en la nostra ciutat.

S'acaba el febrer sense pluges, els brots verds no es veuen encara, esperem que la primavera ajudi a florir aquesta societat tant desorientada i afligida pels esdeveniments que ens toca viure.

***