diumenge, 19 d’agost del 2012

Arrels gracienques

Les meves arrels graciences m'han fet un any més deixar constància fotogràfica de la seva Festa Major. Dues vegades vaig intentar endinsar-me en els seus carrers guarnits, però el gran volum de gent vinguda d'arreu, em van fer enrera. Avui diumenge al mati ben d'hora, i compartint espai amb els treballadors de la neteja que remullaven els terres enganxosos de les deixalles de la nit anterior, i quan Gràcia ha passat el relleu a Sants, malgrat que enguany han coincidit un parell de dies amb la seva Festa anyal i ambdós barris sembla que no n'estaven gaire satisfets, he pogut veure una miqueta l'enginy que els seus habitants han plasmat en els carrers i places.

No sempre els guardons són sinònim de bellesa. M'agrada observar els petits detalls que la gent ha tingut la traça de confeccionar i la inventiva de reciclar els objectes cotidians. Ja fa anys que el reciclatge és present en els guarniments i crec que val la pena d'esforçar-s'hi, el resultats són veritablement òptims.

Cactus el·laborat amb llaunes de cervesa




Castellers fets amb fils de colors














Làmpades fetes amb cullaretes
I el carrer Llibertat, s'han pres la llibertat de guarnir el carrer com la passarel·la "Gaudir", confeccionant vestits amb tota mena de residus.

Els èxits aconseguits són dignes de veritables dissenyadors de la moda.
Els emprenedors, cal que comencin a pendre nota. La materia prima pot ser fàcil de trobar i l'enginy dels nostres joves potser també.

Aquests detalls i detallets, són el que més m'agrada i no dubto mai en fotografiar-los. Reconec que aconseguir un conjunt original és difícil, però a vegades amb pocs recursos s'assoleixen reptes de bon veure i que sempre sorprenen.

Com aquest panell de papers de colors, tintats amb retoladors, el qual té una força visual sorprenent.



Les descripcions de la confecció ens les posen aquí:

Les abelles han sortit també del seu eixam i ens hem hagut de protegir, no sigui el cas que no ens respectin!


Un detall de l'abella: també feta amb una ampolla reciclada

I així, mirant enlaire, un se n'adona d'altres coses que habitualment ens passen desaparcebudes com són els edificis graciencs. Deu n'hi do el patrimoni arquitectònic que té la vila. No tenen res a envejar a l'eixample barceloní. Una mostra:

 I fins aquí una passejada de Festa Major

***

2 comentaris:

Anònim ha dit...

M'ha agradat molt, les fotos fantàstiques, impressionant el vestit fet amb les càpsules de cafè, o les làmpades amb les culleretes.
Jo vaig arribar ahir del Pallars Sobirà, d' Olp, tocant a Sort, he passat uns dies a casa del meu fill, i encara no he pogut veure res, no sé si arribaré a temps de gaudir dels guarniments en directe, m'ha anat molt bé el teu reportatge.
Salutacions.
M.Dolors Farré

Helena Bonals ha dit...

Són idees molt originals, que estimulen la creativitat. Aquest em sembla que ha estat dels millors anys que jo hagi vist, a través del teu reportatge. Els colors de les càpsules de cafè totes juntes, m'agraden molt.