dimecres, 20 de juny del 2012

Emili Teixidor


Avui m'he llevat amb la trista notícia del traspàs de l'Emili Teixidor.

L'Emili per a mí ha estat sempre un referent literari de les nostres Lletres. No he deixat de procurar-me un llibre seu, els quals m'han ajudat en la meva llengua i en la meva història.  Recordo encara una aportació que vaig fer amb una gran il·lusió, posant la meva veu en una curta filmació, llegint una pàgina d'una de les seves obres emblemàtiques, la qual es va gestionar a les Biblioteques de Barcelona, per homenatjar-lo en el Saló de Cent de l'Ajuntament de Barcelona fa uns anys, i que desgraciadament no recordo amb quin motiu.

Sempre l'he tingut per un home generós, sensible amb el seu país, la seva comarca i la seva cultura, i ens deixa un llegat de primera categoria literaria que no hem d'oblidar.

Que descansi en pau!

Emili et tornarem a redescobrir.

***